Мотивація в діяльності вчителя

Мабуть немає такої людини, яка не задавала собі запитання: "Чому я це роблю? Для чого це потрібно? Що мені потрібно для того, щоб реалізувати свої задуми? Чого я хочу досягти в житті та як це здійснити?" 

Мотив займає важливе місце під час виконання будь-якої діяльності. Не  виключенням з цього є й педагогічна діяльність.

Словник української мови в 11 томах так тлумачить поняття "мотив" та "мотивація":

Мотив - підстава, привід для якої-небудь дії, вчинку, причина;

мотивація - сукупність мотивів, доказів для обгрунтування чогось; мотивування.

Але це також і осмислення індивідом ситуації, вибір і оцінка різних моделей поведінки, їх передбачуваних результатів; й процес спонукання людини до діяльності для досягнення цілей; й активний стан психіки, який спонукає людину здійснювати певні види дії.

Для того, щоб скласти більш повну картину щодо мотивації в діяльності вчителя пропоную вам переглянути наступний список літератури.

 

  • Мельник А.І. Мотивація професійної діяльності вчителя в умовах роботи з гіперактивними молодшими школярами [Електронний ресурс] / А. І. Мельник // Актуальні проблеми психології. - 2014. - Т. 5, Вип. 14. - С. 129-137. - Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/UJRN/appsuh_2014_5_14_15

  • Міхеєва Л.В. Формування мотивації вивчення педагогічних дисциплін майбутніми вчителями праці і професійного навчання [Текст]: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук/ Л.В.Міхеєва. - Вінниця, 2005. - 22 с.

  • Яцюк М.В. Психоогічні фактори готовності майбутніх вчителів трудового навчання до здійснення особистісно-орієнтованого навчання учнів [Текст] / М.В. Яцюк // Наука і освіта. - 2013. - №4. - С. 38-40.

  • Омельченко Л.М. Внутрішня мотивація педагогічної діяльності: сутність та чинники [Текст] / Л.М. Омельченко //Наука і освіта. - 2014. - №7. - С. 128-130.

  • Олексюк О. Стан готовності вчителя математики до моніторингу навчальних досягнень учнів [Електронний ресурс]/ О. Олексюк. - www.irbis-nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_64.exe?..

  • Жеребченко Т.І. Стимулювання результативної праці вчителів загальноосвітніх навчальних закладів [Текст]/ Т.І.Жеребченко // Наукові праці Кіровоградського національного університету. Економічні науки. - 2012. - Вип. 22. - Ч.1. - С. 185-189.

  • Демінська Л.О. Аксіологічні засади процесу формування мотивації до професійної діяльності в майбутнього вчителя фізичної культури[Електронний ресурс]/ Л.О. Демінська. - Режим доступу: www.irbis-nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_64.exe?..

  • Макаренко С.С. Формування мотивації досягнень в структурі мотиваційної сфери особистості вчителя [Текст] / С.С. Макаренко. - Науковий вісник Львівського державного університету внурішніх справ. - 2013. - №1. - С. 314 – 323.

  • Демченко Ю. Формування мотиваційного компоненту майбутніх учителів математики у процесі самоосвітньої компетентності [Текст] / Ю.Демченко. // Наукові записки. - 2014. - Вип. 131. - С. 71-75. - (Педагогічні науки).

  • Бережок В.Ю. Труднощі та їх подолання у процесі професійного становлення майбутнього педагога (на прикладі підготовки вчителя хімії) [Текст] / В.Ю. Бережок // Наукові записки НДУ ім.М.Гоголя. - 2014. - №1. - С. 146-150.

  • Филипська В.І. Форми заохочення вчителів до самовдосконалення в Україні[Текст] / В.І. Филипська.// Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2013. - №5 (31). - С. 334-342.

  • Подліняєва О.О. Управління мотивацюєю діяльності вчителя суспільно-гуманітарних дисциплін з використанням ІКТ [Текст] / О.О. Подліняєва // Педагогічні науки: історія, інноваційні технології. - 2013. - №6 (32). - С. 306 – 315.

  • Бирка М.Ф. Концептуальні засади підвищення мотивації вчителів природничо-математичних дисциплін до професійного розвитку [Текст] / М.Ф. Бирка // Збірник наукових праць. - 2014. - №21. - С.69-73.

  • Дубровіна І. Мотиваційна сфера самоосвітньої діяльності вчителів музики в системі післядипломної освіти [Текст] / І. Дубровіна // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2012. - №6 (Ч.2). - С.123-133.

  • Безниско О.Самообразование как условие личностно-професионального роста учителя : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / О. Безниско. – Ростов-на-Дону, 2007. – 24 с.

  • Галузінська М. Самоосвіта – один із шляхів підвищення професійної

    майстерності педагога:навчально-методичний посібник/М. Галузінська. – Чернівці : Зелена Буковина, 2004. – 92 с.

  • Гиро А. Мотивация и стимулирование самообразования учителей в

    системе повышения квалификации : автореф. дис. на соискание

    ученой степени канд. пед. наук : 13.00.01 «Теория и история

    педагогики» / А. Гиро. – Минск, 1994. – 24 с.

  • Мировська Ю. Створення творчого середовища як умова мотивації до формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики і хореографії [Текст] / Ю.Мировська // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2013. - №8. - С. 214-220.

  • Піддячий В.М. Обгрунтування моделі професійного саморозвитку майбутнього вчителя [Текст] / В.М. Піддячий // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2014. - Вип.1. - С. 108-114.

  • Редько С.І. Дослідження мотиваційних джерел педагогічних працівників як чинника успіху загальноосвітнього навчального закладу [Текст] / С.І. Редько, А.Г.Панченко // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2015. - №3-4 (48-49). - С.29-34.

  • Зубрик А.Р. Модель формування продуктивного педагогічного мислення вчителів гуманітарних дисциплін: психолого-педагогічні умови, критерії та рівні сформованості [Текст] / А.Р.Зубрик // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. - 2009. - №2. - С. 58-68.

  • Гавриленко О. Формування мотивації до професійної діяльності зі застосуванням ІКТ [Текст] / О.Гавриленко // Витоки педагогічної майстерності. - 2012. - Вип.10. - С.46-52.

  • Гавриленко О.М. Мотиваційний аспект діяльності учителя при вивченні фізики в школі /О.М. Гавриленко, М.І. Садовий // Наукові записки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2007. –Вип. 72, Ч. 2. – С. 30-35. – ( Педагогічні науки).

  • Попелюшко Р.П. Мотивація як асіб саморозвитку й самореалізації [] / Р.П. Попелюшко 2012 №6. - С. 136-140.

  • Ушмарова В.В. Сучасні тенденції формування готовності вчителів початкової школи до роботи зі здібними та обдарованими учнями [Текст]/ В.В. // Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету ім.Г.С.Сковороди. - 2014. - Вип. 42. - С.141-148.

  • Олійник В.Ф. Проблема мотивації вчителя музики до використання інформаційно-компютерних технологій у навчальному процесі[Текст] / В.Ф. Олійник // Збірник наукових праць. - 2013. - Вип. 14. - С.300-305.