Шлях до читача

Бібліотека завжди займала важливе місце в житті школи. Вона відкриває двері у чарівний світ знань, захоплюючих пригод та відкриттів. Це не просто книгосховище (як про нею кажуть деякі не дуже досвідчені знавці цієї справи). Це інформаційний центр навчального закладу, від якісної роботи якого залежить життєздатність школи. Вона завжди у центрі змін в житті навчального закладу. Особливо це стосується останніх десятиріч. Нині сучасною потребою перетворень шкільної діяльності є нова побудова навчального процесу в напрямі поділу навчального процесу на класні часи та самостійну роботу учнів. Для цього слід з малих років розвивати у школярів інтерес до читання, до поглибленої роботи з книгою, підвищенню інтелектуального рівня дітей. В рішенні такого завдання велика роль належить шкільній бібліотеці.

       Педагогічно цілеспрямована дія на читача спирається на вікові особливості. У дітей одного і того ж віку індивідуальні відмінності в читанні можуть бути дуже різні. Але кожному періоду дитинства притаманні свої закономірності читання, особливі прояви читацьких якостей: типові критерії оцінок, читацькі запити і їх зміст, широта, стійкість, мотиви звернення до літератури. Соціально-психологічні дослідження вже у наш час дають можливість уточнити вікову диференціацію читачів.     

Читачи шкільної бібліотеки поділяються на наступні групи:

учні початкових класів ((1-4 класи або 6-10 років;

учні середніх класів ( 5-9 класи або 11 - 14-15 років - підлітки);

учні старших класів (15-18 років).

Всі ці групи активно взаємодіють одна з одною, утворюючи міцний колектив, з яким цікаво працювати.